zaterdag 20 juni 2015

Cycle Vision 2015

Via fietsnet.be had ik een (knooppunt)route gemaakt en die in mijn gps gestopt. Van donderdag op vrijdagnacht had ik moeten werken, dus zin in kamperen had ik na bijna 90km fietsen niet, netzomin als alles mee te sleuren. Dus had ik van tevoren een overnachting in de buurt geboekt via V.O.D.F. Hele mooite route gereden, veel door de natuur en slechts hier en daar een stukje onverhard. Mijn overnachtingsplaats bleek een luxueuze garage te zijn die was omgebouwd tot een gastenverblijf, zelfs mijn fiets heeft binnen mogen staan !


Zaalig geslapen en na een riant ontbijt lekker rustig richting Ysselsteyn (op net geen 10km van mijn overnachtingsplaats). Onderweg nog even gestopt bij de lokale supermarkt, waar een witte e-Orca en oranje Carbon Strada stonden geparkeerd, ik was duidelijk op de goeie weg ;-)

Eenmaal op CV aangekomen mijn Strada geparkeerd op het kampeerterrein, waar ik al enkele bekenden tegenkwam. En dan meteen naar het standje van Velomobiel.nl, want dáár kwam ik voor : de QuattroVelo !


Helaas nog steeds niet af, maar ik wilde hem toch al eens in het echt zien. Waar ik op fotoos vond dat de muts wel érg dominant was, viel dat in praktijk toch wel mee. Hele knappe body, echt een mooie fiets. Uiteraard ook met het onderstel gereden en daar een flink woordje uitleg van Allert over gehad. Reed best lekker, dat onderstel. Natuurlijk rijdt een complete velomobiel helemaal anders, maar het geeft toch al een idee over de stabiliteit.
Of het mijn volgende velomobiel wordt ? Wie weet, mijn grootste "weerstand" (als je dat zo mag noemen) blijft de kantelende muts. Het is een opvallend ding, maar daar kan je waarschijnlijk wel aan wennen. Wel vrees ik dat die na verloop van tijd flink gaat rammelen/kletteren op slecht wegdek. Maar ik kan het mis hebben. Als de fiets over een paar maanden productieklaar is, zal ik er zeker mee gaan rijden.


Nadat ik ook een 26" voorvork voor mijn Raptobike had opgehaald bij Elan, had ik het wel zo'n beetje bekeken. Wedstrijden interesseren mij niet echt, laat staan om daar naar te zitten kijken.

De opzet van de organisatie om naast ligfietsen ook andere fiets-gerelateerde onderdelen aan te bieden en hierdoor meer mensen aan te trekken, leek me niet echt geslaagd. Ik kwam kwasi dezelfde mensen tegen als de laatste keer dat ik naar C.V. was gegaan (wanneer was dat ook alweer ?), weinig nieuwe gezichten. Laten we hopen dat dat veranderde nadat ik was vertrokken, tenslotte komen de meeste bezoekers van evenementen in de namiddag ipv de voormiddag ....
Rond half één ben ik terug in de Strada gestapt en ben ik weer naar huis gereden. De onverharde stukken in de route sloeg ik deze keer wel over, zodat ik wat beter kon doorrijden. Thuis op de oprit had ik 120km op de teller, dat lijkt me voldoende voor vandaag :-) 


2 opmerkingen:

CV zei

Hoezo zou die muts gaan rammelen? Paar rubbertjes ertussen en opgelost? Ik neem aan dat VM dat zelf al goed afleverd.

stradaatje zei

Uiteraard zal VM dat goed afleveren en zullen er wel rubbertjes tussen gemonteerd worden. Ik vond alleen de 2 (gas?)veren waarmee de klep opengaat wat aan de fragiele kant. Dat kan allemaal nog veranderen (lees : verbeteren), de fiets is tenslotte nog niet productieklaar. We zullen over een paar maanden wel zien ....