zaterdag 27 december 2014

Toch geen Oliebollentoch dit jaar ....

Ik was er anders al helemaal klaar voor : overnachtingsadres via Vrienden op de Fiets geregeld vlakbij Nijmegen, ingeschreven voor de tocht, fiets klaar, kledij en andere spullen klaar .... Maar toen ik vanochtend opstond om naar het werk te gaan, schrok ik toch wel ff van de hoeveelheid sneeuw die er lag ! Er was wel aangekondigd dat er een paar cm sneeuw kon vallen, maar toch .... Tegen beter weten in thuis toch nog met de Strada vertrokken, maar ik had al snel in de gaten dat ik via mijn gewone woon/werkroute (het jaagpad) er niet zou raken. Dan maar via de gewone weg, maar dat viel ook vies tegen : er was nergens gestrooid, ook niet op de rijbaan. Nu durf ik best met de velomobiel op de rijbaan te rijden, maar daar raakte ik ook maar nauwelijks op vooruit en wat mij nog meer afschrikte : mijn koplamp sneeuwde na een paar meters al meteen dicht zodat je mij van voren helemaal niet kon zien aankomen. Niet echt verantwoord allemaal ....
Noodgedwongen dus maar linksomkeer gemaakt en met de auto naar het werk gereden (en zelfs dat ging niet echt vlot).

Net maar even naar mijn overnachtingsadres gebeld om te laten weten dat ik er niet zal geraken, die hadden er gelukkig wel begrip voor. Heel jammer allemaal, nu de tocht nog eens min of meer in de buurt was .... Hopelijk volgend jaar beter weer !

5 opmerkingen:

Paul van Roekel zei

Jammer natuurlijk. Maar je kunt het zelf als beste beoordelen...

Wim zei

Jammer, ik had het leuk gevonden om je weer een keer te zien.
Lang geleden heb ik mogen proefrijden op je Rans' in Tilburg.

Luc Willaert zei

Dag Tihamer,
Ik plan morgen met auto en karretje naar de oliebollentocht te gaan.
Lijkt je dat haalbaar. Hier in Oostende geen sneeuw te zien, alleen regen.

stradaatje zei

Het is intussen avond en nog steeds wat aan het sneeuwen. Ook ligt er toch nog flink wat sneeuw op de wegen en fietspaden, als dat vannacht allemaal gaat aanvriezen, denk ik dat ik toch een verstandige keuze heb gemaakt ....

Wim Schermer zei

De mannen uit Noord-Holland hebben na een helse tocht Nijmegen bereikt.
Door de geboorte van onze kleinzoon gisteravond kon ik niet meefietsen.
Blijft over met de auto naar Nijmegen rijden.
Ook dat is denk ik niet verstandig. Alle ijs en sneeuw van vandaag ligt in de omgeving van Nijmegen er morgen opgevroren bij. Dat zal niet prettig rijden.
Ook ik blijf thuis morgen.