zondag 14 april 2013

Ligfietsopstapdag Breda

Vandaag waren er eindelijk lentetemperaturen aangekondigd, dus zag alles er prima uit voor een fietstochtje naar Breda. Rond 11.15u vertrokken en ondanks dat vrouwlief ook meefietste, waren we 1,5 uurtje later al in Breda. Dat kwam hoofdzakelijk door de wind mee, terug naar huis duurde daardoor een uurtje langer....

Sportpark de Wiselaar is een mooie locatie, waar de piste volledig was afgesloten en alleen maar bedoeld om de fietsen te proberen. Temperatuur was rond de 20° en al deed de zon haar best, echt door het wolkendek breken ging toen nog niet. Maar dat kon de pret uiteraard niet drukken. 


Ik ging hoofdzakelijk voor de 3-wielige Raptobike Lowracer die Arnold beloofd had van mee te brengen. Ik had hem al eens bij hem in de winkel zien staan, maar vandaag kon ik hem dan eindelijk in het écht proberen. En zoals Arnold  had gezegd : je "voelt" helemaal niet dat je achteraan dubbele wielen hebt, kwa snelheid maakt het naar mijn gevoel nauwelijks verschil, alleen is-t-ie in de bochten wat stabieler dan de standaard Lowracer. Als alles goed gaat, zou de ombouwset nog dit jaar verkrijgbaar moeten zijn. Iets  om in de gaten te houden ! 


2 opmerkingen:

VeMotie zei

Dat is grappig. Ik wilde ongeveer hetzelfde bericht op mijn blog zetten maar dat hoeft nu dus niet meer ;-)
Ook ik was gisteren even gaan kijken in Breda (thuiswedstrijd=nog geen 10 min fietsen). Kwam ook nog Q202 (EuroQuest) tegen en een praatje gemaakt.
Twee jaar geleden heb ik hier voor het eerst kennisgemaakt met ligfietsen en Velomobielen. Kort daarna een Raptobike lowracer gekocht en een jaar later een gele Quest. Omdat ik de RB-lowracer nog steeds heb en erg gecharmeerd was van die trike-oplossing van Arnold heb ik gisteren ook even kunnen proefrijden en ik moet zeggen het rijdt wel lekker. Inderdaad je 'voelt' tijdens het rijden niet dat er 3 wielen onder zitten. Arnold vertelde ook nog dat op de uiteindelijke productieversie twee oliedempers komen die je in 5 standen kunt instellen zodat je bij een stop niet omvalt (iets wat bij deze versie nog wel het geval was). Het verbaasde mij ook weer hoe snel je kunt optrekken met deze lichte fiets (i.t.t. de Quest). Voorlopig misschien toch nog niet wegdoen mijn Raptobike ;-)
En het is een mooie add-on op je bestaande Raptobike. Even je ene achterwiel verwisselen voor een dubbele versie ;-) Ben benieuwd wanneer het echt beschikbaar is (dit jaar ergens) en wat het gaat kosten.

stradaatje zei

Ik ben ook best tevreden over mijn Lowracer, alleen dat kuipzitje he ;-)
Heb gisteren ook een proefritje met de Midracer gemaakt, die rijdt even stabiel als de Lowracer, alleen kunnen daar dikkere banden op ! Hoe dikker hoe liever ;-)